Szájsebészet • foghúzás, fogeltávolítás

A foghúzás a fogeltávolítás hagyományos elnevezése. Olyankor van rá szükség, amikor a fogat megmenteni nem lehet és el kell távolítani. Azért, hogy a beteg fogból kiinduló súlyos szövődményeket, gyulladást, sőt, akár életveszélyes állapot kialakulását megelőzzük.

Hagyományos foghúzás esetén a fogat fogóval, döntögető, csavaró mozdulatokkal távolítják el. Mi ilyet nem végzünk! Mivel a több, mint 40 éves eljárás a fog helyén az állcsont leépülését okozza. Ez pedig a fog helyére készülő bármilyen fogpótlás számára komoly hátrányt jelent esztétikailag vagy fogimplantátum esetén a kialakult csonthiány miatt.

Fogeltávolítás esetén nem végzünk foghúzást. A fogat kíméletesen kiemeljük az állcsontból. A helyét feltöltjük, az ínyt pedig összevarrjuk: nem hagyunk lukat. Így elkerüljük a hagyományos foghúzás után maradt krátert, ami telemegy mindennel és jelentősen hátráltatja a gyógyulást. Ezzel szemben az általunk alkalmazott módszerrel rendkívül ritkán van szövődmény, gyors és szép a gyógyulás. Ráadásul a csont sem épül le. Ezért gyorsabban készíthető fogpótlás, fogbeültetés esetén van elég keményszövet a fogimplantátum behelyezéséhez.

SZÁJSEBÉSZET • FOGHÚZÁS, FOGELTÁVOLÍTÁS ELLÁTÁSAINK KÖZÜL A GALÉRIÁNKBAN MUTATUNK BE NÉHÁNYAT: