Dentálhigénia • fogfehérítés

Azokban az országokban, ahol a szájhigiénia nagy hagyományokra tekint vissza, a fogkőeltávolítás komplex ellátás. Ez a dentálhigiéniai kezelés (ultrahangos fogkőeltávolítás, fogtisztítás, polírozás). Nagyjából egy órát vesz igénybe. Rendszeres alkalmazása nemcsak fogágybetegség (parodontitis) esetén javasolt. Mivel a civilizációs étkezési szokások mellett a fogak felszínén létrejövő, lepedék óhatatlanul megjelenik. Ha nem mosnánk fogat, 72 óra elég lenne, hogy a lepedékből fogkő legyen. Ezt már nem lehet fogkefével eltávolítani. Baktériumban gazdag, tojáshéj keménységű felrakódás. Az ínyszélnél gyulladást, következményesen ínyvisszahúzódást okoz. Emiatt a fognyak szabaddá, édes, savanyú, hideg-meleg ingerekre érzékennyé válik. Később a gyulladás miatt a fogat tartó állcsont is visszahúzódik, ami a fog kilazulásához, extrém esetben kieséséhez vezet. Ezért fontos, hogy rendszeresen ápoljuk a fogainkat. Így megelőzhető, hogy a lepedékből nagy mennyiségű fogkő legyen. Sajnos, még így is előfordulhat, hogy vannak olyan nehezen elérhető területek, ahol a fogmosás tökéletlensége miatt mégis kialakul a fogkő. Ezért évenként minimum egyszer mindenkinek javasolt a dentálhigiéniai kezelés. Olyanoknak, akik akár öröklött tényezők vagy a száj baktérium flórájának összetétele miatt fokozottan hajlamosak a fogkőképzésre, különösen fontos, hogy a leírt következmények elkerülése céljából rendszeres ellátásban részesüljenek. Csakúgy, mint a kismamák. Mivel a terhesség alatt a száj baktérium flórája megváltozik és ez gyakran jelentős fogkő megjelenését eredményezi. Ami szakszerű ellátás hiányában könnyen gyulladást, akár fogvesztést okozhat.

Rendelőnkben a Nyugat-Európában szokásos szájhigiéniai ellátást szakképzett dentálhigiénikus kolléganő végzi. A legmodernebb technológiával és érzéstelenítésben. Segít a helyes fogápolás elsajátításában, eszközeinek kiválasztásában.

DENTÁLHIGÉNIA • FOGFEHÉRÍTÉS ELLÁTÁSAINK KÖZÜL A GALÉRIÁNKBAN MUTATUNK BE NÉHÁNYAT: