Tudomány a mosoly mögött

Mint mosolytervezéssel és átalakítással foglalkozó fogorvos, tudom, mennyire fontos az esztétikum. Hiszen a páciensek nem véletlenül választják a fogászatunkat: családtagjuk, barátjuk, ismerősük szájában vagy akár az interneten látták a munkáinkat és ők is ilyet akarnak. Esztétikai fogászattal foglalkozó szakemberként azonban azt is tudom, hogy minden páciens és eset egyedi. Ezért a kívánt esztétikum és az állandó magas szintű ellátás biztosítása nem mindig egyszerű feladat. Mivel a fogpótlás, korona, foghéj nem elég, ha szép, rágáskor és hosszútávon jónak kell lennie. Ehhez pedig olyan anyagokra és kezelési protokollra van szükség, ami mindezt lehetővé teszi.

  • „Evidence based” ellátás

Ma már léteznek olyan esztétikai fogászati megoldások, amelyek nagyszámú tudományos kísérlet eredményére és klinikai tapasztalatra támaszkodnak. Ez azt jelenti, hogy tudható, az adott ellátás során mit, mivel és hogyan kell végezni ahhoz, hogy a végeredmény mindig magas minőségű legyen.

  • Egy rendszer minden esetre

Ahhoz, hogy a mosolytervezés és átalakítás egyedi igényének megfeleljünk, az „evidence based” ellátáson kívül egységes rendszerre van szükség. Olyan anyagokra és eljárásokra, amelyek, legyen az fogorvos, vagy fogtechnikai laboratórium, mindenkinek és az adott ellátásnak az igényeihez illeszkedni képes. Egymásra épülő és egymást kiegészítő anyagokból, eljárásokból épül fel. Egyetlen rendszer, amelynek elemeit helyesen alkalmazva mindig ugyanaz a végeredmény: kompromisszummentes esztétikum.

  • A mosoly tudománya

Mosolytervezés és átalakítás során az esztétikum mellett nagyon fontos a funkció. Az, hogy sok-sok éven át rágáskor kifogástalan legyen a fogpótlás, a korona vagy foghéj. Ehhez pedig elengedhetetlen a helyes anyagválasztás. Legyen az fogorvos, fogászat vagy fogtechnikai laboratórium, fogpótlás, korona vagy foghéj, az anyag és technológia kiválasztása meghatározó. Fontos, hogy ezek a legkorszerűbb tudományos eredményeken alapuljanak. Hiszen, amint az élet minden területén tapasztalható: ami tegnap jó volt, nem biztos, hogy ma is az. Ezért ahhoz, hogy a megoldásaink holnap és holnapután is ugyanolyan szépek és tartósak legyenek, csak a legkorszerűbb anyagok és ellátások elég jók.

  • Esztétikai fogászat és mosolytervezés mobiltelefonra, számítógépre

A korszerű tudomány nem csak a fogorvosi anyagok és a fogpótlás, korona, foghéj készítéséhez használt eljárások tökéletesítését érte el. Egyre több olyan digitális megoldás van, ami a már leírt rendszer részeként segíti a mosoly tudományát. Létezik pl. olyan applikáció, amellyel a készítendő fogpótlás, korona, foghéj esztétikumát annak elkészülte előtt lehet modellezni. A fog és a megoldás kívánt színének és felhasználásra kerülő technológia -cirkon vagy üvegkerámia- megadása után a program összeállítja, hogy az adott anyagból hogyan lehet a legoptimálisabb esztétikumot elérni.

  • mosolyklinika.hu

A mosolyklinika szolgáltatásunkat a Dent-A-Lux Fogszakorvosi Rendelőben, Kecskeméten azzal a céllal hoztuk létre, hogy tudományosan megalapozott, a legmagasabb esztétikai elvárásoknak is megfelelni képes, „evidence based” mosolytervezés-, mosolyátalakítás-ellátásokat végezzünk. Saját, szigorú minőségbiztosítási protokollal és olyan világcégek támogatásával, mint a Straumann és az Ivoclar-Vivadent. A Straumann, a világ legnagyobb fogászati implantológiai és regeneratív sebészeti anyagokat előállító cége referencia rendelőjeként és az Ivoclar-Vivadent fogorvosi és fogtechnikai laboratóriumi anyagaival és technológiáival. Egységes rendszerként segítik a mindennapi munkánkat, hogy pácienseink úgy érezzék, érdemes volt minket választani.

Ha a cikk elnyerte a tetszését és úgy gondolja, hogy másnak is hasznos lehet, kérjük ossza meg! Mivel a FaceBook jelenlegi üzletpolitikája miatt az itt leírtak ún. egészségügyi információk és másképp nem terjeszthetőek. Köszönjük!

A cikkben hivatkozott márkajelek azok tulajdonosaié: Straumann, Institut Straumann AG, Postfach
4002 Basel, Switzerland, Ivoclar-Vivadent (Dr. Adolf-Schneider-Str. 2, D-73479 Ellwangen, Deutschland) márkajele.